گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

ارزشمندترین خانه جهان در تهران+ تصاویر

در میدان حسن آباد به سمت خیابان امام خمینی یک خانه تاریخی وجود دارد که طراح و مالکش یک استاد دانشگاه بوده، اما از آن در دهه ۴۰ به عنوان گران ترین خانه به خاطر آثار تاریخی‌ اش یاد می‌ کردند. ممکن است افراد زیادی از جلوی گران ترین خانه تاریخی ایران و جهان بارها عبور کرده باشند اما آن را نشناسند. ممکن است افراد زیادی در میدان حسن آباد و خیابان های اطرافش زندگی کنند یا ترددشان به آن منطقه زیاد باشد اما ندانند موزه مقدم کجاست. خانه کوچکی که در بین همه خانه‌ها و مغازه‌های آن اطراف به راحتی گم می‌شود، اما وقتی آن را پیدا کردید وارد حیاطی خواهید شد که دنیای بیرون را از فضای داخل جدا می‌کند. یک پا گرد و حوض وسط عمارت هشتی ورودی تنها فاصله میان دنیای شلوغ شهر با خلوت استاد دانشگاه تهران است. موزه مقدم در حقیقت خانه پدری استاد محسن مقدم از جمله خانه‌ های مجلل دوران قاجار متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک بوده است.

احتساب الملک دارای دو پسر به نام‌های حسن و محسن بود که برای ادامه تحصیل به اروپا رفتند. حسن در فعالیت‌های ادبی، سیاسی و اجتماعی حضور فعالی داشت و در جوانی فوت کرد. از او نمایشنامه بسیار معروف «جعفرخان از فرنگ آمده» به جا ماند.

برادر کوچک ترش محسن، پس از اتمام تحصیلات خود در رشته های نقاشی، تاریخ هنر و باستان شناسی در سال ۱۳۱۵ به وطن بازگشت و به همراه همسر فرانسوی خود «سُلما» در خانه پدری یعنی محل فعلی موزه ساکن شدند.

ارزشمندترین خانه جهان به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان در سالهای دهه ۳۰ و ۴۰ توسط پروفسور پوپ مورخ آمریکایی که مقاله‌ای با عنوان بررسی هنرهای ایران در مجله سپید و سیاه نوشته بود، معروف شد و هنوز هم جزو یکی از منحصر به فردترین خانه های ایران و جهان است. در سال ۵۱ زنده یاد استاد مقدم خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده وقف دانشگاه تهران کرد و در سال ۶۶ دار فانی را وداع گفت و پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۶۹، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت.

این خانه تاریخی مساحتی برابر با ۲۱۱۷ مترمربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری است. در ساختمان بیرونی (تابستانی) اتاق پیشخوان وجود دارد که در زمان حیات محسن مقدم به عنوان اتاق جانبی سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون در بخشی از این اتاق به معرفی فعالیت های کاری و علمی مقدم در قالب عکس، لوازم شخصی و در بخشی دیگر به نمایش آثار تزئینی چوبی، وسائل آشپزخانه و صندوق خانه های قدیمی پرداخته شده است.

زیرزمین خانه در دوره مظفری همزمان با ساخت خانه توسط احتساب الملک پدر محسن مقدم بنا شده است. تزئینات دیوارهای حوضخانه از کاشی و قطعات ظروف سفالین برگرفته از آثاری نفیس متعلق به سده‌های چهارم تا سیزدهم هجری قمری است که سیر و تحول صنعت سفال و کاشی ایران را به نمایش می گذارد. هر کسی که پا در این خانه می گذارد از زیبایی آن اظهار شگفتی می‌کند. تنها وجود اشیای تاریخی آن نیست که این خانه را به موزه تبدیل کرده بلکه وجود درختان تنومند و معماری خانه نیز بر زیبایی‌های آن افزوده است.

جزییات سقوط اتوبوس حامل گردشگران خارجی به دره در جاده چالوس

پلیس راهور ناجا با انتشار اطلاعیه ای درباره دلایل سقوط اتوبوس گردشگران عراقی به دره در منطقه سیاه بیشه جاده چالوس اعلام کرد: اتوبوس در سه پیچ قبل از محل حادثه دچار نقص فنی از ناحیه سیستم ترمز شده به طوری که راننده در محل مذکور خودرو را متوقف کرده ولی پس از مدتی، اتوبوس خاموش به حرکت در آمده و در محل حادثه با یک دستگاه وانت مزدا برخورد کرده است.

جزییات و چگونگی سقوط اتوبوس حامل گردشگران خارجی به دره در جاده چالوس

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: برابر اعلام پلیس راه استان مازندران مقارن ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه سه شنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۴ یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به شماره انتظامی ۲۱۴ ع ۱۱/ایران ۲۲ متعلق به شرکت تعاونی ترکیبی تهران شمال (ترمینال غرب ) با ۴۰ مسافر که تبعه عراقی بودند از تهران به مقصد رامسر در حرکت بوده است که در محور کرج –چالوس در محدوده پیچ کمرزرد روبروی سد سیاه بیشه به دره سقوط می کند.

برابر اعلام حاضرین در محل، اتوبوس در سه پیچ قبل از محل حادثه دچار نقص فنی از ناحیه سیستم ترمز شده به طوری که راننده در محل مذکور خودرو را متوقف کرده ولی پس از مدتی، اتوبوس خاموش به حرکت در آمده و در محل حادثه با یک دستگاه وانت مزدا برخورد کرده است.

در مسیر حرکت پس از برخورد با دیواره کوه به عمق ۲۵۰ متری دره سقوط کرده است و در این حادثه ۲۳ نفر در صحنه فوت و مابقی مجروح شدند.

در حال حاضر امکان خارج کردن اتوبوس از دره وجود ندارد.

بر اساس اعلام پلیس راهور، علت نهایی و تامه حادثه فوق الذکر در دست بررسی است که در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران در گفت وگو با ایرنا، شمار کشته شدگان ناشی از سقوط اتوبوس به دره در جاده چالوس منطقه سیاه بیشه را ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت بر اساس گزارش های دریافتی در این حادثه ۱۵ تن نیز زخمی شدند.

وی احتمال داد تعدادی از سرنشینان این اتوبوس نیز به هنگام سقوط به دره به داخل رودخانه پرتاب شده باشند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.