گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

تکنولوژی های شگفت انگیز و جدید دوچرخه ها

کمی به گذشته برگردیم، به روزهای که فصل تابستان اوج دوچرخه سواری و خرید دوچرخه بود. روزهای که مهم نبود دوچرخه از چه تکنولوژی بهره مند است، فقط اینکه باشید کافی بود! اما با گذشت زمان به مرور تکنولوژی نیز به عرصه تولید دوچرخه ها رو آورد و در برخی موارد باعث شگفتی ما می شود. همین سوال که چه تکنولوژی ها می تواند در آن ها پدیدار شده باشد، باعث شد تا در این زمینه جستجو کنم و نمونه های از آن را با شما نیز به اشتراک بگذارم. شاید برای شما هم جالب باشد با چند نمونه از این تکنولوژی ها آشنا شوید.

دوچرخه هوشمند با قابلیت پیش‌بینی دست انداز

شرکت فورد طی ماه گذشته علاقمندان را با نمونه ی آزمایشی محصول جدید خود که دوچرخه ای الکترونیک به نام MoDe: Flex  است، شگفت زده کرد! محصول جدید فورد یعنی MoDe: Flex یک دوچرخه ی تاشو است که دارای یک موتور الکتریکی قابل شارژ به همراه یک باتری  200 واتی است که هر دو در بدنه ی آن جاسازی شده اند.

البته پسوند الکترونیک تنها به دلیل داشتن موتور الکتریکی و قابل شارژ به این دوچرخه اهدا نشده و یکی از دلایل دیگر آن همراهی این وسیله ی نقلیه ی جالب با اپلیکیشنی به نام MoDe: Link  است که می توان آن را بر روی گوشی های هوشمند اجرا کرد.

در واقع توسط این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود از اطلاعات مختلفی نظیر وضعیت آب و هوا، موقعیت قرارگیری سیستم های ترابری و حمل و نقل شهری، وضعیت ترافیک و سایر موارد مشابه آگاه شوید و علاوه بر آن این دوچرخه جایگاه مخصوصی را در اختیارتان خواهد گذاشت تا تلفن هوشمند خود را بدون هیچ مشکل یا نگرانی خاصی درون آن قرار داده و تنها به رکاب زدن بپردازید.

همچنین در اپلیکیشن مذکور برای آن دسته از افرادی که تمایل چندانی به روشن کردن موتور الکتریکی آن ندارند و بیشتر اهل ورزش هستند نیز قابلیت ویژه ای طراحی شده که می توانند از طریق آن اطلاعات مختلف مربوط به سلامت و تناسب اندامشان را در اختیار داشته باشند.

البته برای تنبل ها نیز قابلیتی به نام بدون عرق یا No Sweat طراحی شده که می توانند با فعال ساختن آن، راه خود را به شکل خودکار و توسط روشن کردن موتور الکتریکی دوچرخه ادامه دهند و بدون اینکه مجبور به رکاب زدن باشند از عرق ریختن خود جلوگیری کنند!

جالب تر از همه اینکه، طبق اعلام شرکت سازنده، این اپلیکیشن یک اکستنشن ویژه اپل واچ را در خود دارد که به طریقی می تواند دست اندازهای موجود در مسیر را رهگیری کند و زمانی که دوچرخه به یک دست انداز و یا چاله نزدیک می شود، دستگیره های آن شروع به لرزش کرده و از این طریق فرد را مطلع خواهند کرد.

دوچرخه انعطاف پذیر با سیستم ویژه ضد سرقت

معمولا داشتن یک قفل ویژه به منظور حفاظت از دوچرخه برای دوچرخه سواران حرفه‌ای یا کسانی که در شهر از دوچرخه استفاده می‌کنند، بسیار ضروری و مهم است. از این‌رو به تازگی دوچرخه‌ی جدیدی ساخته شده که علاوه بر دارا بودن سیستم قفل ویژه، از قابلیت انعطاف پذیری هم برخوردار شده است.

در این دوچرخه، ۲ میله افقی انعطاف پذیرند و می توانند به راحتی دور میله های موجود در امتداد خیابان ها حلقه و در هم قفل شوند. این ۲ میله افقی از چندین تکه لوله کوچک تشکیل شده اند که با عبور کابل فلزی قوی از میان آن ها، به هم می چسبند و استحکام لازم را برای استفاده از آن فراهم می آورند. این دوچرخه توسط یکی از دانشجویان دانشگاه دمونتفورت انگلستان با نام کوین اسکات طراحی شده است. اسکات سعی کرده تا ساده‌ترین راه را برای قفل کردن و حفاظت آن در برابر دزد دوچرخه در پیش گیرد.

دوچرخه‌سواری بر روی برف با تکنولوژی جدید

دوچرخه سواری در هوای بارانی یک معضل است چه برسد به اینکه بخواهیم در برف دوچرخه سواری کنیم! اما خوشبختانه علم و میل به زیاده خواهی بشر برای این مشکل راه حلی پیدا کرده است. تیمی از دانشجویان مهندسی مکانیک در دانشگاه شربروک در کِبِک کانادا در حال طراحی نوعی دوچرخه کوهستان برای حرکت بر روی برف هستند.

این دوچرخه برای افراد حرفه‌ای در دوچرخه‌سواری و نه مبتدی‌ها ارائه می‌شود. دانشجویان کانادایی در حال بازطراحی دوچرخه‌های سنتی برای سازگارکردن دوچرخه جدید با برف‌سواری هستند. به جای استفاده از دندانه‌های عقبی به کار رفته در یک دوچرخه کوهستان، دوچرخه جدید از سازه گیربکس داخلی استفاده می‌کند که چرخ مرکزی را به حرکت در می‌آورد.

شکاف‌های موجود بر روی چرخ، زنجیر را به حرکت در می‌آورند و این موضوع در برف کشش ایجاد می‌کند. پیشرانه این دوچرخه از تسمه Gates Carbon به جای یک زنجیر و دو چرخ کوچک برای حرکت‌کردن آسان زنجیر استفاده می‌کند. این دوچرخه همچنین از نوعی سیستم ترمزگیری در برف هدفمند بهره می‌برد، شیب سازه چوب اسکی جلویی و زاویه رو به داخل این دوچرخه، نوعی برف‌روب V-شکل برای متوقف‌کردن دوچرخه در برف را خلق می‌کند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد