گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

مصرف نوشیدنی‌های مصنوعی در تابستان ممنوع!

با این راهکارها از گرمازدگی در روزهای گرم نجات پیدا کنید

با این ۷ راهکار از گرمازدگی نجات پیدا کنید

علیرضا عباسیان متخصص طب ایرانی در خصوص علت گرمازدگی و راه‌های درمان آن، اظهار کرد: به هم خوردن تعادل مایعات و الکترولیت‌ها در بدن سبب ایجاد گرمازدگی می‌شود؛ دلیل برهم خوردن این تعادل گرمای هواست، زمانی که بدن فرد به مدت طولانی  در هوای گرم قرار گیرد  یا بیش از حد گرما در بدن او تولید شود سیستم تنظیم کننده دمای بدن از کار  بی‌افتد.

این متخصص طب ایرانی اظهار کرد: زمانی که بدن فردی دچار گرمازدگی می‌شود، نمی‌تواند گرمای اضافی خود را دفع کند؛ در نتیجه دمای بدن افزایش پیدا می‌کند و اندام های اصلی را دچار مشکل می‌کند، آب بدن در این صورت کم شده و این کم شدن، غلظ آب باقی مانده در بدن را افزایش می‌دهد.

کودکان در برابر گرمازدگی آسیب پذیرتر هستند

عباسیان با تاکید بر اینکه افراد باید قبل اینکه گرما زده شوند از شیوع آن جلوگیری کنند، عنوان کرد: در تابستان  شدت تابش آفتاب زیاد است باید بیشتر از کوکان مراقبت کرد، چرا که بدن آن‌ها در مقابل بدن افراد دیگر آسیب پذیرتر است؛ اگر افراد قصد سفری را  دارند که  در معرض تابش نور آفتاب هستند، باید همراه خود آب به میزان کافی داشته باشند تا دچار گرمازدگی نشوند.

بیشتر بخوانید: علائم گرما زدگی چیست؟

وی  مطرح کرد: افرادی که به دلیل شغل‌هایشان مجبور به بیرون رفتن هستند باید در طول روز میزان آب بدن خود را به حد تعادل نگه دارند؛ زمانی که املاح  از بدن خارج می‌شود، جایگزین کردن این املاح دشوار است و بهترین کار قبل از گرمازدگی پیشگیری از آن است.

از نوشیدنی‌های صنعتی استفاده نکنید!

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه افراد برای تامین کمبود آب بدن خود نباید از نوشیدنی صنعتی استفاده کنند، بیان کرد: برخی  افراد فکر می‌کنند که می‌توان با نوشیدن مایعات شیرین صنعتی آب بدن را تامین کنند که فکری کاملا اشتباه است؛ در ترکیب نوشابه، آب میوه‌های صنعتی، بستنی‌های میوه‌ای مقدار زیادی مواد قندی به کار رفته است که برای سلامتی افراد اصلا مفید نیست، به خصوص اگر فردی قند بالا و یا دیابت داشته باشد، مصرف این مواد می‌تواند خون را غلیظ‌تر کند و تعادل بین  آب و املاح بدن را به هم بریزد.

میوه‌هایی که به تامین آب بدن کمک می‌کند 

عباسیان با تاکید بر اینکه افراد باید از مواد طبیعی در طول روز استفاده کنند،  گفت: توصیه می‌شود افراد از سبزیجات و میوه‌جاتی که آب زیادی دارند استفاده کنند؛ کاهو و خیار موادی هستند که برای تامین کمبود آب بدن مفید است همچنین برخی میوه‌‌ها مانند هندوانه علیرغم شیرینی که دارند پرآب بوده و برای بدن مفید هستند.

بیشتر بخوانید: در هنگام بروز گرما زدگی چه کنیم؟ 

وی در خصوص علائم گرمازدگی اظهار کرد: اولین کار این است که هر فردی شدت گرمازدگی را در بدن خود کاهش دهد؛ گرمازدگی علائم مختلفی در بدن دارد، بعضی گرمازدگی ها در حد بی حالی است و علائمی مانند سردرد، داغ شدن بیش از حد بدن به خصوص در ناحیه چشم را دارد، برخی حالت سوزش در چشم را دارند که می‌توان این موارد را مدیریت کرد و بهبود بخشید.

کودکان را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید

این متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه باید به گروه‌های خاص جامعه مانند اطفال و افراد سالمند بیشتر توجه کرد، عنوان کرد: در این دسته افراد علائم اختلال حواس، بی هوش شدن و غش کردن بروز می‌کند که در صورت مشاهده این علائم باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه و گرمازدگی را درمان کرد.

راه‌های درمان گرمازدگی چیست؟

عباسیان در خصوص راه‌های درمان گرمازدگی، بیان کرد: متخصصان استفاده از عرقیجاتی مانند شاه‌تره، عرق کاهو، انواع سکنجبین را توصیه می‌کنند؛ ما بیش از 1000 نوع عرقیجات داریم که ترکیبی از ترشیجات و شیرینی جات هستند، در بیشتر این ترکیبات به خصوص سکنجبین از شکر به جای عسل استفاده می‌کنند، افراد می‌توانند خود در منزل این ماده را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه گرمازدگی را درمان کنیم؟

وی ادامه داد: اما در درمان گرمازدگی با سکنجبین، توصیه می شود از شکر بیشتر استفاده شود؛ می‌توان در درمان افراد گرما زده یک یا 2 قاشق مرباخوری شربت غلیظ را استفاده کرد،  شربت آبلیمو را هم  می‌توان به جای شربت سکنجبین به نوشید به این صورت که کمی آبلیمو را با کمی شکر و آب مخلوط کنند و به بیمار بدهند به شرط اینکه این شربت بیشتر ترش مزه باشد. 

با این راهکارها از گرمازدگی در روزهای گرم نجات پیدا کنید

استفاده از مایعات را فراموش نکیند

این متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه مایعات برای افراد گرمازده بسیار مفید است، عنوان کرد: فردی که گرما زده شده است با مصرف مایعات طبیعی بهبود می‌یابد؛ یکی دیگر از راه‌های درمان قرار گرفتن در هوای خنک است اما توجه داشته باشند که مقابل باد مستقیم کولر قرار نگیرند و سعی کنند زیر نور آفتاب نباشند.

عباسیان با بیان اینکه محیط اطراف فرد گرمازده در روند بهبودی بسیار موثر است یاد آور شد: روی بدن را با پارچه‌ای خنک بپوشانید همچنین دوش آب ولرم رو به خنک در مدت زمان کوتاه،  بسیار کمک کننده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد