گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

چالشهایی که افراد موفق بر آنها غلبه می کنند

افراد موفق در زندگی خود با مشکلات و مسائل فکر شده رو به رو می شوند و اصلا به چالش های زندگی به شکل حل نشدنی و غیر ممکن نگاه نمی کنند در نتیجه راه درست را در پیش گرفته و موفق می شوند.
افراد موفق و رویارویی با مشکلات
بسیاری از انسان ها به محض برخورد با مشکلی در زندگی خود نامید می شوند و روحیه خود را از دست می دهند اما افراد موفق کسانی هستند که خود را نمی بازند و با اعتماد به نفس و آرامش به جنگ مشکلات می روند و آنها را از پیش رو بر می دارند.افراد موفق
رویکرد افراد موفق در قبال مشکلات بسیار جالب توجه است. موانعی که به عقیده ی اکثریت افراد غیر قابل عبور هستند، برای افراد موفق چالشهایی به شمار می روند که باید بر آنها چیره شد. 
اعتماد به نفس آنان در مواجهه با مشکلات، به خاطر توانایی شان در دوری کردن از منفی نگری هایی است که دیگران را از پیشروی باز می دارد.
 زندگی افراد موفق
چالش های زندگی افراد موفق
مارتین سلیگمن از دانشگاه پنسیلوانیا، بیش از هر کس دیگر روی این پدیده تحقیق کرده است. او به این نتیجه رسیده است که موفقیت در زندگی، محصول یک نقطه ی تمایز حیاتی است:اینکه در باور شما شکستهایتان ناشی از کمبودهای شخصی و خارج از کنترل شما باشند، یا اشتباهاتی که با تلاش می توان درستشان کرد. 
موفقیت تنها چیزی نیست که چارچوب ذهنی شما تعیین کننده ی آن است. سلیگمن متوجه شده است نرخ افسردگی میان کسانی که شکست هایشان را پای کمبودهای شخصی شان می گذارند بسیار بالاتر است. افراد خوش بین وضعیت بهتری دارند. 
آنها شکست را تجربه ای می دانند که می توان از آن درس گرفت و باور دارند می توانند در آینده عملکرد بهتری داشته باشند.  
این چارچوب ذهنیِ همخوان با موفقیت، نیازمند هوش هیجانی است و تعجبی ندارد که از میان بیش از یک میلیون نفری که مؤسسه ی تلنت اسمارت روی آنها تحقیق کرده، 90 درصد از بهترین عملکرد ها متعلق به کسانی بوده است که از هوش هیجانی بالایی برخوردار بوده اند. 
حفظ چارچوب ذهنی مناسب برای موفقیت آسان نیست و به طور اخص 7 عامل باعث از بین رفتن آن می شوند. از آنجا که این چالش ها موانعی غیر قابل عبور به نظر می رسند، مانع پیشرفت فرد می شوند و او را پایین می کشند. اما افراد موفق اینگونه نیستند و این 7 عامل هیچگاه سد راهشان نمی شود. 
1- سن
روش زندگی افراد موفق
سن شما تنها یک عدد است
سن در واقع فقط یک عدد است. افراد موفق اجازه نمی دهند سن، شخصیت و توانایی هایشان را تعیین کند. از هر کارآفرین جوان و موفقی که بپرسید، همین را به شما خواهد گفت. 
هستند اساتید دانشگاهی که به شاگردان خود می گویند برای مشاوره دادن هنوز زود است و برای اینکه بتوانند به صورت مستقل به فعالیت مشاوره ای بپردازند، باید اول چندین سال برای شرکت دیگری کار کنند. 
اما در همین کلاس، دانشجویانی را خواهید یافت که زیر بمبارن نصایح استاد خود، در حال انجام امور مربوط به مشاوره ی مشتریان خود هستند. 
مردم خوششان می آید به شما بگویند سنتان اجازه ی چه کارهایی را به شما می دهد یا نمی دهد. اما شما به حرف مردم گوش نکنید زیرا افراد موفق قطعاً چنین کاری نمی کنند. 
آنها به قلبشان رجوع می کنند و مسیری که به آن علاقه دارند را در پیش می گیرند و اجازه نمی دهند کالبد فیزیکی، ملاک انتخاب مسیرشان باشد. 
2- حرف مردم 
اگر از مقایسه ی خودتان با دیگران لذت می برید و احساس خوبی پیدا می کنید، دیگر صاحب سرنوشت خود نخواهید بود. شما نمی توانید جلوی واکنش هایتان به حرف دیگران را بگیرید. اما نباید موفقیت هایتان را با آن بسنجید. 
بدین ترتیب، فارغ از اینکه مردم چه فکر می کنند یا چه می گویند، احساس ارزشمند بودن شما از درون خودتان نشأت خواهد گرفت. 
افراد موفق خوب می دانند اهمیت قائل شدن برای حرف مردم، هدر دادن وقت و انرژی است و وقتی از انجام کاری احساس خوبی پیدا می کنند، به هیچکس اجازه نمی دهند این احساس خوب را از آنها بگیرد. به یاد داشته باشید، در هر برهه ای از زمان مردم هرچه در مورد شما فکر کنند و بگویند، شما هیچوقت به خوبی یا بدی تعریف و تمجیدها یا انتقادهای آنان نیستید. 
3- افراد نامناسب
افراد موفق و دوری از افراد نامناسب
نکات کلیدی زندگی افراد موفق
افراد موفق به یک نکته ی ساده باور دارند:ما برآیند 5 نفری هستیم که بیشترین زمان را با آنها می گذرانیم. 
کمی به این موضوع فکر کنید:برخی از موفق ترین شرکت های چند سال اخیر دنیا، توسط زوج های فوق العاده ای بنا شده اند که شاید همه ی ما نامهایشان را شنیده ایم. 
استیو جابز و استیو وزنیاک از اپل در یک محل زندگی می کردند. بیل گیتس و پائول الن از مایکروسافت در مدرسه با هم آشنا شده بودند و سرگی برین و لری پیج از گوگل نیز در استنفورد با هم ملاقات کردند. 
همانطور که انسانهای بزرگ به شما کمک می کنند به حداکثر پتانسیل خود برسید، انسانهای کوچک هم شما را با خودشان به قعر چاه می فرستند. 
علت این کار آنها منفی بافی، بی رحمی، سندرم خود قربانی پنداری، جنون یا هر چیز دیگری که باشد، این افراد استرس و کشمکشی ایجاد می کنند که باید به هر قیمتی از آن دوری کرد. 
اگر از جایگاه خود در زندگی راضی نیستید، به اطراف خود نگاهی بیندازید. اغلب مواقع، ریشه ی مشکلات شما افرادی است که دور و بر خودتان جمع کرده اید. 
به یاد داشته باشید هیچگاه به قله ی توانایی های خود نخواهید رسید، مگر آنکه خودتان را در جمع افراد درست قرار داده باشید. 
4- ترس 
ترس چیزی جز احساس ادامه داری که فکر و خیال به آن دامن می زند نیست. احساس خطر یک حس واقعی است. همان احساس عجیب و غریبی است که وقتی ناگهان در معرض تصادف با یک اتوبوس قرار می گیرید، به خاطر فوران آدرنالین در خون با آن مواجه می شوید. 
اما احساس ترس یک انتخاب است. افراد موفق بهتر از هر کس دیگری این را می دانند و به همین خاطر ترس را در ذهن خود سرکوب می کنند. آنها به احساس خوشایندی که از غلبه بر ترسهایشان پیدا می کنند اعتیاد دارند. 
هیچوقت در زندگی تان به خاطر احساس ترس عقب ننشینید. همه ی ما بارها این جمله را شنیده ایم که «بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست؟ مثلاً اینکه بمیرید؟ اما مرگ بدترین اتفاقی که ممکن است برایتان رخ دهد نیست …». بدترین اتفاق در زندگی این است که اجازه دهید در عین زنده بودن، از درون بمیرید. 
5- منفی نگری 
زندگی همیشه آنگونه که ما می خواهیم پیش نمی رود. اما شما هم در طول شبانه روز همان 24 ساعتی را فرصت دارید که بقیه نیز دارند. افراد موفق به زمان خود اهمیت ویژه ای می دهند و از هر لحظه ی آن استفاده ی مثبت می کنند. 
به جای اینکه بنشینند و از اوضاع گله کنند، روی تمام آنچه می توانند بابتش شکرگزار باشند متمرکز می شوند. سپس بهترین راه حل ممکن را پیدا می کنند، به سمت مشکل حمله ور می شوند و آن را پشت سر می گذارند. 
اما وقتی این انرژی منفی از جانب فرد دیگری ساطع می شود، باید مثل افراد موفق از آن اجتناب و خود را از منبع آن دور کرد. به بیان دیگر «اگر شخص عیبجو و ایرادگیر را فردی سیگاری بدانیم، آیا تمام بعد از ظهر کنار او می نشینید و دود سیگار او را استنشاق می کنید؟» البته که خیر. از او فاصله خواهید گرفت. با افراد منفی نگر هم باید همین کار را کرد. 
یک راه عالی برای متوقف کردن این دسته افراد این است که از آنها بپرسیم چه راه حلی برای مشکلی که از آن شکایت دارند پیشنهاد می دهند. بدین ترتیب یا ایرادگیری خود را ناتمام می گذارند یا بحث را در مسیری سازنده قرار می دهند. 
6- گذشته یا آینده
بررسی زندگی افراد موفق و چالش های آنها
گذشته و آینده نیز مثل ترس زاییده ی افکار شما هستند. هیچ عذاب وجدانی قادر نیست کوچک ترین تغییری در گذشته به وجود بیاورد. هیچ اضطرابی هم آینده را تغییر نخواهد داد. افراد موفق این را می دانند و روی زندگی در لحظه متمرکز می شوند. 
اگر مدام ذهنتان جای دیگری باشد، دستیابی به حداکثر توان برای شما ناممکن خواهد بود و نخواهید توانست واقعیت موجود هر لحظه را (با همه ی خوب یا بدش) به درستی درک کنید. 
برای اینکه در لحظه زندگی کنید باید این دو کار را انجام دهید:
1) گذشته ی خود را بپذیرید. اگر با گذشته ی خود آشتی نکنید، نه تنها هیچگاه شما را رها نمی کند، بلکه آینده ی شما را نیز در دست خواهد گرفت. افراد موفق خوب می دانند که تنها زمان مناسب برای نگاه کردن به گذشته زمانی است که بخواهید به پیشرفت خود بنگرید. 
2) عدم قطعیت آینده را بپذیرید و از خودتان انتظارات خلاق واقع نداشته باشید. نگرانی در الانِ شما هیچ جایی ندارد. به قول مارک تواین:«نگرانی مثل پرداختن قرضی است که هیچوقت نداشته اید». 
7- اوضاع جهان 
هر چقدر اخبار را بیشتر دنبال کنید، چیزی جز چرخه ای بی پایان از جنگ، حملات خشونت بار، اقتصاد های شکننده، شرکت های در حال ورشکستگی و فجایع زیست محیطی نخواهد بود. همه ی اینها به راحتی ما را به این فکر فرو می برند که دنیا با شتابی بی سابقه در مسیر افول قرار دارد. کسی چه می داند، شاید واقعاً اینطور باشد. 
اما افراد موفق نگران چنین چیزی نخواهند بود چون خودشان را درگیر مسائلی که کنترلی رویش ندارند نمی کنند. در عوض، انرژی خود را روی دو چیزی متمرکز می کنند که کاملاً عنانش را در دست دارند:توجه و تلاش خودشان. 
آنها توجه خود را روی تمام چیزهایی متمرکز می کنند که شکرگزارش هستند و چشمشان به اتفاقات خوبی است که در دنیا رخ می دهد. 
افراد موفق تلاش خود را متوجه کارهایی می کنند که هر روز می توانند برای بهبود زندگی شخصی و محیط اطرافشان انجام دهند. همین قدم های کوچک هستند که دنیا را جای بهتری برای زندگی می کنند. 
همه ی اینها را کنار هم بگذارید موفقیت شما تحت تأثیر چارچوب ذهنی تان است. با نظم و تمرکز می توانید اطمینان حاصل کنید این 7 مانع هیچگاه شما را از رسیدن به حداکثر توانتان باز نخواهند داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد