گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه خواستار توجه ویژه کشاورزان به مبارزه به موقع با آفت ملخ صحرایی شد و گفت: بی توجهی به این موضوع خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت...  

میر وفا مشکوه بعد از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از اجرای طرح مقابله با آفت ملخ صحرایی در دهستانهای مرگور و دیزج دول ارومیه، با بیان اینکه اجرای این طرح از 16 خرداد ماه امسال در این مناطق آغاز شده است، اظهار داشت: تا کنون در  بیش از یک هزار و 280 هکتار از اراضی زراعی و مراتع ارومیه علیه آفت ملخ صحرایی کانون کوبی، مبارزه شیمیایی و دیده بانی انجام شده است.

وی ملخ صحرایی را یکی از آفات مهم مراتع، مزارع و باغات دانست و با بیان اینکه در صورت عدم توجه به موقع باعث بروز خسارات جبران ناپذیری می شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال جاری و فراهم شدن شرایط اقلیمی برای فعالیت کانونهای ملخ صحرایی، مبارزه با آفت ملخ صحرایی باید به موقع انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه بهترین زمان مقابله با این آفت را مرحله پورگی یا بی بالی دانست و عنوان کرد: برای کنترل بهینه آفت، کارشناسان حفظ نباتات نیز به نوبه خود مراحل بازدید از وضعیت آفت و انجام نظارت بر عملیات پایش و مبارزه را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا از افزایش جمعیت و خسارت جلوگیری شود.

مشکوه در ادامه سخنان خود یادآور شد: تاکنون اکیپ های مبارزه به مناطق فعالیت کانونهای ملخ اعزام و عملیات دیده بانی، کانون کوبی و مبارزه شیمیایی و دیدبانی علیه ملخ صحرایی در سطحی بیش از یک هزار و 280 هکتاراز اراضی زراعی و مراتع این دهستانها انجام گرفته و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه علیه سن گندم، افزود: در صورت شیوع این آفت 80 درصد از نظر کمی و کیفی به محصول گندم و جو خسارت وارد می شود که امسال عملیات مبارزه با این آفت نیز در مناطق 11 گانه شهرستان ارومیه با مشارکت کشاورزان در سطح 11هزار و 230 هکتار با موفقیت انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی ارومیه ادامه داد : در سال جاری حدود 48 هزار و 840 هکتار از اراضی زراعی ارومیه به کشت گندم و جو اختصاص یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد